حرکت اتوموبیل بدون تسمه پروانه ممکن است ؟؟؟؟؟؟؟

 

حرکت اتوموبیل بدون تسمه پروانه ممکن است ؟؟؟؟؟؟؟

تسمه اصلی موتور (تسمه پروانه) یا همان تسمه ای که با به حرکت در آمدن میلنگ سایر ادوات پیشرانه نظیر پمپ آب، پمپ هیدرولیک، پمپ آب دینام و سایر ادوات دیگر چون کمپرسور کولر را به گردنش در می آورد، همانند سایر قطعات اتومبیل عمر مفیدی دارد.

فارغ از آنکه پیشرانه خودرو شما تنها به یک تسمه یا چند تسمه مجهز است باید بدانید که پاره شدن این تسمه بخصوص در پیشرانه های تک تسمه به معنای از کار افتادن ادوات حیاتی چون سیستم فرمان، اختلال در سیستم برق و یا سیستم خنک کاری خودرو می شود و تقریبا با اختلاف چند دقیقه پس از بروز این مشکل خودرو را زمین گیر خواهد کرد.

جایگزینی تسمه نو با نمونه فرسوده یا پاره شده طبیعتا تنها روش منطقی است اما درصورت بروز این مشکل در هنگام سفر، وسط بیابان و یا جاده های کم تردد چه باید کرد؟

پارگی تسمه در خودروها قدیمی تر که پولی سر ادوات آن ها شکل کوه مانند داشت و فاقد دندانه بود ساده تر تعمیر می شود تا نمونه های تک تسمه و مدرنی که به تسمه های پهن و دندانه دار مجهز هستند. با این اوصاف استفاده از الیاف بلند مانند طناب نخی یا پلاستیکی، لباس کهنه یا سیم می تواند شما را تا رسیدن به مقصد ثانویه نزدیک کند اما این روش راه حلی دائمی نخواهد بود.

چه کنیم؟

به هنگام پارگی تسمه پروانه می توان با استفاده از طناب بلند و پیچیدن آن به دور پولی ادوات پیشرانه موقتا آن ها را به راه انداخت. بهتر آن است که از طناب نازک و یا با باز کردن الیاف های طناب بزرگ و دستیابی به ریشه های نازک تر الیاف، آن را چندین دور و با حداکثر توان ممکن به دور پولی های ادوات پیشرانه بپیچید. در بسیاری از مواقع بهتر است از لباس کهنه ای که باریک باریک بریده شده و به یکدیگر گره خورده اند و یا حتی روش بسیار رایج قدیمی یعنی استفاده از جوراب زنانه تکیه کنید چرا که الیاف آن ها خاصیت کشسانی بیشتری دارد و استفاده چند لایه از آن ها در کنار یکدیگر اصطکاک خوبی به وجود می آورد.

 

مدارا کنید

اگر پس از استفاده از این روش با روشن کردن پیشرانه تمامی پولی ها به حرکت درآمدند به آن معناست که تقریبا کل کار انجام شده است. حالا لازم است بدانید که این تسمه ساختگی بسیار ضعیف و حساس است. از این رو برای حفظ دوام هرچه بیشتر آن و نزدیکی هرچه بیشتر به مقصد دوم و یا تعمیرگاه بهتر است که از گاز دادن های ناگهانی و استفاده از خودرو در دور موتورهای بالا پرهیز کنید چراکه افزایش سرعت دور پیشرانه موجب ایجاد اصطکاک بیشتر در الیاف استفاده شده بجای تسمه پروانه شده و آن ها را به سرعت پاره می کند. بدانید که در شرایط سخت ممکن است مجبور باشید این رویه را تا رسیدن به مقصد چندبار تکرار کنید.

 

به منظور عدم مواجهه با این مشکل ساده اما دردسرساز بهترین روش آن است که همواره یک تسمه پروانه زاپاس با خود به همراه داشته باشید. این قطعه نه هزینه زیادی به همراه دارد و نه فضای زیادی را اشغال می کند اما نبود آن بدون شک خاطره تلخی برایتان رقم خواهد زد.

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵