انواع مدل سوئیچ خودرو و دانستنی های مرتبط

 

 

 

 انواع مدل سوئیچ خودرو و دانستنیهای مرتبط


 

در عصر مدرن طیف گسترده‌ای از سوئیچ ‌ها و قفل‌ های خودرو وجود دارد که ممکن است از هر یک از آن‌ ها در خودوری شما استفاده شود ، بنابراین در صورت نیاز به یافتن جایگزین ، تعیین نوع سوئیچ. تا قبل از سال ۱۹۹۰، برای داشتن سوئیچ جایگزین برای خودرو فقط کافی بود سری به کلید سازی محل بزنید تا سوئیچ جدیدی را برای شما بسازد ، اما با پیشرفت در تکنولوژی و دستگاه‌ های ضد سرقت ، سیستم ‌های قفل ماشین بسیار پیچیده ‌تر شده‌اند  

انواع سوئیچ

انواع مختلفی از سوئیچ ‌ها وجود دارد که جزو خدمات کلید سازی هستند و می‌توانند آن ‌ها را برای شما بسازند و از نظر پیچیدگی ، امنیت و همچنین قیمت بسیار گسترده‌اند :

سوئیچ‌ های اولیه

اکثر وسایل نقلیه قدیمی فقط یک سوئیچ استاندارد و ماشینی دارند که کپی آن‌ ها آسان است و دارای ویژگی ‌های امنیتی کمی هستند . اکثر دارندگان این نوع وسایل نقلیه نوعی زنگ خطر و دزدگیر الکترونیکی را برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت وسیله خود نصب کرده‌اند .

سوئیچ کنترل از راه دور  

پس از سوئیچ اصلی ، اکثر خودروها نوعی دستگاه بازکننده قفل از راه دور دارند . سوئیچ ‌های ریموتی معمولاً با باتری کار می‌کنند و دارای دکمه‌ای هستند که با فشردن آن سیستم هشدار خودرو غیرفعال شود. این دستگاه‌ ها یا از سیگنال مادون قرمز استفاده می‌کنند یا معمولاً از یک فرستنده رادیویی برای ارسال پیام رمزگذاری‌شده به گیرنده روی خودرو . مشکل رایج این است که شما ممکن است بتوانید با سوئیچ وارد خودروی خود شوید ، اما اگر باتری خالی باشد ، دیگر نمی‌توانید زنگ هشدار را غیرفعال کنید در برخی مواقع خرابی های ریموت خودرو ناشی از باتری آن است . در موارد نادرتر نیز افرادی گزارش کرده‌اند که به دلیل تداخل رادیویی با سیگنال ، امکان دسترسی به اتومبیل خود را ندارند!

ترانسپوردر سوئیچ 

برای کمک به مقابله با موج جرایم مربوط به خودرو ، در سال ۱۹۹۰ بیشتر تولیدکنندگان و سازندگان سوئیچ ، نصب تراشه ترانسپوندر الکترونیکی بر روی سر یا دسته سوئیچ را آغاز کردند . هر تراشه یک کد منحصر‌به ‌فرد را به کامپیوتر تک‌ برد یا دستگاه «ایمن‌ساز» خودرو می‌فرستد . اگر این کد با کد برنامه ‌ریزی ‌شده در ایمن‌ ساز مطابقت نداشته‌باشد ، خودرو روشن نمی‌شود.

 

حتمالاً هرگز متوجه نخواهید شد که این تراشه ترانسپوندر در خودروی شما وجود دارد ، اما اگر سعی کنید خودروی دیگری از همان سازنده را راه‌اندازی کنید ، این دستگاه ترانسپوندر از انجام آن جلوگیری میکند .

بیشتر قفل‌ سازها یا نمایندگی‌های فروش خودرو می‌توانند سوئیچ و ترانسپوندر را از نو برنامه ‌ریزی کنند. متناوباً اگر سوئیچ اضافی داشته‌ باشید ، باید با بررسی کتابچه راهنمای مالک ، خودتان بر روی آن برنامه ‌نویسی کنید ، اگرچه ممکن است این کار کمی مشکل باشد. اکثر کلیدهای ترانسپوندر دارای یک کد ثابت هستند که هر بار منتقل می‌شود.

 

ترانسپوندر سوئیچ با کدهای گردشی

کلید های ترانسپوندر پیشرفته ‌تری در دسترس هستند که در هر استفاده ، یک کد منحصر‌به ‌فرد ایجاد می‌کنند. این بدان معنی است که نسخه‌ برداری و هک کردن آن‌ها عملاً غیرممکن است ، بنابراین بسیار ایمن‌تراند . با این حال ، در عوض در صورت گم شدن یا سرقت ، جایگزینی آنها گران‌تر است !

کلید ضامن ‌دار

کلید ضامن‌ دار کلیدی است که پایه یا ساقه کلید در سر یا دسته آن جمع می‌شود . این کلیدها تا شده و برای استفاده با یک اشاره باز می‌شوند . در صورت خرابی یا سوء عملکرد ، می‌توانید کلید یا سر آن را جداگانه خریداری و تعویض کنید.

کلید هوشمند

کلیدهای هوشمند توسط مرسدس بنز در سال ۱۹۹۸ برای مرسدس کلاس اس ساخته شده و با عبارت«دسترسی الکترونیکی و مجوز سیستم» توصیف می‌شود. به معنای واقعی ، آن‌ها واقعاً یک کلید نیستند ، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در جیب شما بمانند و نیازی به «باز کردن قفل» نباشد . یک ماشین با سیستم جدید قفلهای دیجیتالی هوشمند دارای یک سری آنتن است که می‌تواند وجود یک کلید هوشمند را تشخیص دهد . مالک معمولاً می‌تواند با لمس یک دکمه یا حسگر قفل خودرو را باز کند. در برخی موارد تنظیمات متعددی بر روی خودرو اعمال می‌شود ، مانند تنظیمات برگزیده موسیقی ، حالت صندلی و کنترل آب‌وهوا .

اگر کلید هوشمند درون خودرو باشد ، ایمن‌ساز خودرو غیرفعال شده و با فشردن یک دکمه ، خودرو استارت می‌خورد . حتی برخی از کلید های هوشمند وقتی از صاحب وسیله نقلیه دور می‌شوند ، خود را قفل می‌کنند. این خودروها معمولاً دارای سوئیچ مکانیکی پشتیبان نیز هستند ، با این حال گم کردن و جایگزینی کلید هوشمند ارزان نخواهدبود . در این صورت به جای رفتن نزد قفل‌ساز اتوماتیک ، باید سری به نمایندگی خودرو بزنید. با این وجود ، کلید های هوشمند بسیار ایمن هستند و یکی از بهترین  وسایل جلوگیری از خودرو ماشین استفاده از کدهای امنیتی گردشی به جای کدهای ثابت استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که کدهای بین کلید هوشمند و ایمن ‌ساز تصادفی هستند ، بنابراین احتمال هک سیستم بسیار کمتر است.

 

کلید نسخه اصلی

کلیدهای نسخه اصلی دیگر رایج نیستند ، اما قبلاً توسط نمایندگی‌های خودرو برای برنامه ‌نویسی کلید های جایگزین خودرو استفاده می‌شدند. امروزه اطلاعات مورد استفاده برای برنامه‌نویسی خودرو در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می‌شود ، بنابراین کلید های نسخه اصلی اغلب پیدا نمی‌شوند.

با این حال ، اگر می‌خواهید خودروی دست دومی بخرید که از کلید نسخه اصلی استفاده می‌کند ، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به برنامه ‌نویسی آن‌ها در دسترس باشد ، زیرا اگر کلید را گم کنید ، ممکن است لازم باشد کل سیستم مدیریت موتور را تعویض نمایید که ارزان نخواهد بود!

کلید واله

برخی از خودروها دارای یک کلید اضافی«واله» هستند که فقط به سیستم استارت و درب اتومبیل دسترسی دارد ، اما به جعبه داشبورد و صندوق عقب دسترسی ندارد.

 

روش‌های ساخت سوئیچ

سوئیچ را می‌توان به چند روش مختلف ساخت :

ساخت سوئیچ به روش مکانیکی

تا همین اواخر، این روش تنها راه برای ساخت سوئیچ بود. در این روش ، دقیقاً مانند کلید استاندارد خانه ، قفل‌ساز از یک دستگاه برای بریدن شیارهای یک طرف کلید استفاده می‌کرد. سپس این کلید در محل استارت قرارگرفته و قفل فرمان را باز می‌کرد. این کلید معمولاً درهای خودرو ، صندوق عقب و حتی گاهی جعبه داشبورد را باز می‌کند.

ساخت سوئیچ به روش لیزری

سوئیچ ‌های برش لیزری به دلیل علامت‌گذاری روی ساق کلید ، به سوئیچ‌ های«برش داخلی»یا «مار زنگی» نیزمعروف‌اند . آن‌ها معمولاً کمی ضخیم‌تراند ، عاج ‌های کمتری دارند و از دو طرف برش می‌خورند تا بتوان آن‌ها را از هر طرف وارد محل استارت کرد. انتخاب سیلندرهای قفل برای کلید های برش لیزری سخت‌ تر است و همچنین کپی این کلید ها دشوارتر می‌باشد ، زیرا کار با دستگاه‌ های برش آن‌ها به تخصص بیشتری نیاز دارد . همچنین جایگزینی آنها گران ‌تر تمام می‌شود.

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

 

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵