اطلاعاتی در مورد جعبه فیوز خودرو 

 

اطلاعاتی در مورد جعبه فیوز خودرو 

 

جعبه فیوز چیست؟

همانطور که از اسم آن نیز مشخص است جعبه فیوز در واقع جعبه‌ای است که تمامی فیوزها در آن نصب شده و سرخط تمامی تجهیزات الکتریکی خودرو از آن تغذیه می‎‌شوند.

استفاده از جعبه‌ فیوز، نظم بیشتری به سیم‌کشی در خودرو داده و عیب‌یابی و رفع عیب‌های سیستم‌های الکتریکی را بسیار ساده می‌نماید. فیوزهای مورد استفاده در خودرو با رنگ‌ها و ظرفیت‌های مختلف ساخته و در داخل جعبه‌ فیوز تعبیه می‌شوند. بر روی هر یک از این فیوزها عددی نوشته شده است که بیانگر ظرفیت فیوز است.

به عنوان مثال چنانچه به هنگام چک کردن جعبه فیوز، فیوزی با عدد ۱۵ روی آن را مشاهده نمودید این امر بدین معناست که حداکثر جریان قابل تحمل این فیوز برابر با ۱۵ آمپر بوده و چنانچه جریان بیش از این مقدار گردد؛ فیوز عمل نموده و مسیر جریان مدار قطع خواهد شد.

فیوز چیست؟

فیوز وسیله‌ای حفاظتی است که جهت حفاظت تجهیزات در برابر اضافه جریان ناشی از اضافه بار و یا اتصال کوتاه به کار برده می‌شود. حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که فیوز خانه‌تان عمل کرده و یا در اصطلاح عام، پریده است؛ در واقع در این هنگام فیوز از وسایل خانه شما مراقبت نموده است.

انواع فیوز خودرو

فیوز ها دارای انواع مختلفی هستند که در ماشین های مختلف و برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند که عبارتند از :

  • فیوزهای مستطیلی و سرامیکی

فیوزهای سرامیکی، پرکاربردترین نوع فیوز در خودروها هستند. این فیوزها از دو پایه تشکیل شده‌اند که توسط یک سیم ضخیم‌تر هم به هم وصل شده‌اند. چنانچه جریان از مقدار نامی تجاوز نماید، سیم رابط ذوب شده؛ ارتباط بین دو پایه قطع شده و در نتجه مسیر جریان باز خواهد شد.

  • فیوزهای شیشه‌ ای

فیوزهای شیشه‌ای از دیگر فیوزهایی هستند که در خودروها مورد استفاده قرار گرفته و اتصال دو سر فیوز با یک سیم نازک انجام می‌گیرد و در صورت عبور جریان بیش از مقدار معمول ذوب می‌گردد.

  • فیوز فلزی

در فیوز فلزی در صورت عبور جریان بیش از مقدار نامی، ارتباط بین دو سر آن قطع شده و مدار در مقابل اضافه جریان محافظت می‌گردد.

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

 

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵