هنگام سر خوردن خودرو چگونه آن را کنترل کنیم؟

 

 

هنگام سر خوردن خودرو چگونه آن را کنترل کنیم؟

سر خوردن خودرو در شرایط برفی، روی جاده لغزنده اتفاقی طبیعی اما خطرناک است. در صورتی که خودرو دچار لغزش یا سر خوردن شد باید با آرامش، کنترل ماشین را به دست بگیرید.

کنترل فرمان در هنگام لغزش خودرو

در هنگام لغزش خودرو تسلط روی فرمان به کنترل خودرو و بازگرداندن آن با حالت پایدار، کمک زیادی خواهد کرد. در هنگام لغزش به هیچ وجه، فرمان را به طور ناگهانی به طرفین نچرخانید. در صورتی که چرخ‌های عقب به چپ یا راست متایل شد و لغزش پیدا کرد تا حدی که ماشین از مسیر خارج نشود سر خودرو را به سمت جهت لغزش مایل کنید و از فشار دادن پدال گاز و ترمز به شدت پرهیز کنید.

برای مثال اگر چرخ‌های عقب به سمت راست متمایل شدند فرمان را به آرامی به سمت راست بچرخانید تا ابتدا و انتهای خودرو در یک راستا قرار بگیرد. در صورتی که خلاف این کار را انجام دهید خودرو از مسیر منحرف خواهد شد و حتی امکان چرخش کامل ماشین به دور خود نیز وجود دارد.

کنترل خودرو در زمان لغزش به دلیل قفل شدن چرخ‌ها

قفل شدن چرخ‌ها و عدم فرمان پذیری آن‌ها اتفاق بسیار خطرناکی است که می‌تواند خودرو را از مسیر حرکت خود خارج کند. در صورت قفل شدن چرخ‌ها در شرایط برفی، پای خود را از روی پدال گاز و ترمز بردارید و کلاج را فشار دهید. فشار دادن کلاج، از سرعت خودرو کم خواهد کرد و کنترل ماشین را به شما باز می‌گرداند. در صورت لغزش چرخ‌های عقبی می‎‌توانید از روش قسمت قبلی استفاده کنید و با چرخاندن آرام فرمان، هم راستا با جهت لغزش، کنترل خودرو را به دست بگیرید.

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵